sunnuntai 12. helmikuuta 2017

(Muiden) vauvauutisia

Meidän työpaikaltamme on käsittämättömän moni nainen jäänyt äitiyslomalle (ja osa tullut isäksi) sinä aikana, kun me olemme yrittäneet lasta. Moni sellainenkin nainen, joiden en olisi ikinä arvannut jäävän. Luulin heidän joko lisääntyneen tarpeeksi, olevan sellaisessa elämäntilanteessa, jossa lisääntyminen ei ole ajankohtaista tai (noloa kyllä) olevan niin vanhoja, ettei se ole ajankohtaista.

Mutta todistettavasti olin väärässä, koska he parhaillaan ovat vauvojensa kanssa kotona (tai missä ovatkaan) äitiyslomalla.

En tietysti tiedä, mitä heidän taustallaan on, joten siitä ja muistakin syistä mieluusti suon heille heidän vauvansa. Mutta tuntuuhan se silti oudolta (ja vaikealta), että osa sellaisista, jotka eivät olleet edes raskaana silloin (laskin ihan itse), kun minä olin ensimmäistä kertaa raskaana, ovat jo kohta tulossa takaisin töihin.

Mutta hei, minusta on alkanut tulla pomon luottoihminen, kun olen aina paikalla (enkä näytä edes merkkejä siitä, että vaihtaisin duunia). Pitäähän firmaakin jonkun pitää pystyssä. Vaikka en ole hyvä lisääntymään, olen hyvä veronmaksaja (terveiset hallitukselle!).

Malja sille, naiset!

2 kommenttia:

  1. Samanlaisia ajatuksia taas täällä :) Olen aina ajatellut, että muut asiat ovat tärkeämpiä kuin työ. Mutta paiskotaan sitten töitä oikein olan takaa, kun kerran on aikaa. Muutenkin työkaverit ovat aika isossa osassa sosiaalisessa mielessä. Isolta työpaikalta löytyy kuitenkin edelleen paljon sinkkuja ja lapsettomia tai ruuhkavuodet ohittaneita, joilla on aikaa hengailla vapaa-ajallakin. Tässä kontekstissa kun harvemmalle tulee mieleen raahata lapsiaan mukaan. Se on positiivista kaikessa tässä :)

    VastaaPoista