maanantai 4. huhtikuuta 2016

Kaamea väsymys

Olen niin skenessä: kaikkien raskauttaa yrittävien naisten tavoin tarkkailen itseäni ihan koko ajan. Mikä tahansa outo ja ennen kokematon tai tavallinen tuntemus väärään aikaan voi hyvinkin olla merkki raskaudesta. Ja onkin. Itse asiassa sen on pakko olla. Kummin kaimalla raskaus ilmoitti itsestään juuri näin. Tämä tunne on niin raskautta!

Minulla tämä raskaustunne on ehdottomasti väsymys. Viimeksi, kun olin oikeasti raskaana, olin ihan tajuttoman väsynyt ne kaikki viikot, jotka nyt satuin raskaana olemaan. Ja nyt olen taas. Olen ihan varma, että olen raskaana. Tämä väsymys on niin raskautta!

Mitä sitten, vaikka olen nukkunut huonosti ja menkkojenkin alku tuottaa väsymystä. Tämä on erilaista. Tämä on raskausväsymystä. Minua väsyttää eri tavalla ja eri aikaan kuin yleensä.

Sanokaa, mitä sanotte, vauva väsyttää. Vaikka olisi pelkkä ajatus vain.

2 kommenttia: