torstai 15. helmikuuta 2018

Viisi lasta, kolme miestä

En kestä. Olen saanut tietooni, että yksi tuttu nainen on saanut viidennen lapsensa. Viidennen! Ja hän on täsmälleen saman ikäinen kuin minä. Hänen vanhimmat lapsensa menevät kohta jo rippikouluun ja nuorin on siis nyt syntynyt.

Kuinka epäreilua, että joku nainen saa viisi lasta! Tai tässä tapauksessa ainakin viisi, koska en tiedä, joko hän on lopettanut niiden saamisen. Kuinka joku voi olla niin paljon parempi äidiksi, että hänelle suodaan viisi lasta kuin joku toinen, jolle ei suoda yhtäkään? Kuinka jollakulla voi olla niin paljon paremmat geenit kuin jollakulla toisella? Kuinka joku voi olla niin paljon toista parempi?!

Ihan vähän (tai en edes ihan vähää) katkera olen myös siitä, että tämä nainen pystyy hädin tuskin elättämään itsensä (lapsia elättää ne miehet), hän ei ole käynyt yhtään kouluja, hän on kiinnostunut tässä elämässä lähinnä omasta ulkonäöstään, materiasta ja matkustelusta eivätkä hänen lapsensa ole mitenkään hyvin käyttäytyviä. Samaan aikaan minä olen suorittanut yliopistotutkinnon, olen elättänyt itseni kohtuullisella elintasolla jo ties kuinka kauan ja autan myös läheisiäni taloudellisesti ja olen kiinnostunut tekemään asioita tämän maailman eteen. Ja kaikesta tästä huolimatta minulle ei anneta lasta, mutta tälle naiselle annetaan. (Tiedän, että tällainen tapa ajatella on rumaa ja väärin, mutta ajattelenkin niin vain salaa.)

Sitä paitsi samaan aikaan, kun minä kamppailen lapsettomuuden keskellä yhden miehen kanssa, tämä nainen on saanut (tai tässä tapauksessa varmasti tehnyt) nämä lapset kolmen eri miehen kanssa. 

Kolme miestä, viisi lasta vastaan yksi mies ja nolla lasta. Aivan helvetin epäreilua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti